January 15, 2018

Real Life Vs. Instagram Life – Just In Case You Think I’m “Perfect”

Alright, so lately I’ve been scrolling through my Instagram feed and feeling “less than” looking at all these perfectly curated feeds and their perfect interaction with a growing following, and it’s got me in a bit of a funk. It also got me thinking, “I hope my feed doesn’t ever make anyone else feel that way.” I try and keep it really real with you guys, in my captions and stories, but I do post pretty pictures and so I could see how it might appear the same to some people. This post will let you know I am just like you, if not worse lol!

I strive to be transparent, as much as possible, because I never want it to appear like I am flawless and have my Sh*t together. I might love to dress up, but that doesn’t mean my house is clean, my family is fed, and all the laundry is done. It literally means the only thing accomplished, is that I’m dressed haha! I suck at schedules, I suck at being organized, I am a HUGE procrastinator, I would say I’m lazy, #momlife (enough said), and I am crabby 75% of the time. I’m not saying this to be hard on myself! I am just being honest, in the chance you would think anything else by looking at my photos. No one wants to post ugly photos of themselves, so of course I’m going to pic the ones that make me look good. So every once in a while, a post like this is necessary just to keep it real 😉 Plus, I have no shame, so I am totally fine with letting you all know this stuff. I swear the older you get, the less you care about letting people see the real you. It’s way more satisfying to be yourself.

Let the fun begin:

*Warning, some of these side by sides will be very shocking LOL. Also, I enjoy laughing at myself, and it’s ok for you too as well. Life is better when you laugh, even at your own expense 🙂

Home Posts Vs. Real Life

 

Me (too much material, so this is a long one) Feel free to click on the images to zoom in 😉

 

 

Family Pics

 

 

lastly, my tree is still up, and being the lazy procrastinator that I am, it will probably remain up for a while 😉

 

So there ya have it. I’m nowhere near perfect and most of the time I don’t look as put together as my feed leads you to believe. Keep this in mind as you scroll through someone’s perfectly posed and edited feed! I love you all and hope this brings you a laugh and makes you feel totally normal 🙂

Thanks for reading!

XO,

Mary ♥

Comments

  1. Absolutely loved this!!!! You’re so real and that’s what people love about you. 🙂

  2. Stephanie Konkle says:

    Love this post! Thanks for keeping it real!

    xo, Steph
    http://www.urbanblonde.com

  3. Hahaha girl I LOVE the realness! That pic with the Pringles..lol the best. You’re sooo right, it’s so easy to get caught up in everyone else’s “highlight reel”! Thank you so much for sharing this!

  4. OMG Mary I love this! Made my day! You always keep it real and I love that about you.

    xoxo,
    Megan Kristine

  5. This made me giggle! I’m loving how real it all is. Definitely the other side to blogging that most people don’t see, and I appreciate that you had the courage to share it all! Love you more for it, that’s for sure!

    • missmarypowers says:

      Yeah people need to see more of this so they don’t feel so bad about their “imperfect” life!! Thanks girl!

  6. Oh my gosh! Ha ha ha! I love this so much because this is me, totally!!!! Food, food, and more food! And ugly faces, double chins, closed eyes, and awkwardness. I love you for it. Although, knowing you in real life, you are super chic. But thanks for not being perfect. 😂

  7. LOL you may have just inspired me to do the same post! Truth is, my room is always messy and I never look good in person unless it’s for blog purposes or a date with my man!

  8. This is SUCH an important post! It’s a great reminder that no one has their sh*t together, no matter how wonderful their “feed” looks haha. This is such an inspiration! Searching through 50 photos to find that one is real life! Amazing.

    -Morgan of Traveling Trendy
    http://www.travelingtrendy.com

  9. I love this sooooo much Mary! I struggle with thinking that my life “needs” to look perfect, when in reality no one wants to see that…they want to see the real you! This cracked me up and made me feel so much better about my life right now!

  10. Backpackbijoux says:

    Very funny Mary , lots of laughs 😂

  11. This is so real and amazing!!!! I love that you did this. I am dying laughing over the picture that said no caption needed with the pringles. I think I did that today. Ha!

  12. These posts are the best posts, I need to publish one like this too! 90% of my pics are eyes closed and not flattering! I have also threatened to throw away loved toys for he sake of a good pic 😂😂 #momlife!!! Love this post babe!!!

  13. Lavenda Memory says:

    OMG babe Love love this post! You’re so sweet and can’t imagine how much of a relief this is (even to a fellow stager/blogger such as myself) to SOOOO many people! Kudos girl.

  14. I LOLed the whole time, Mary! This post is great and another reason I love following you! You’re so darn relatable like as I am typing this in bed, with my snow flake PJs on, i have a jar of pickles and a bag of chips sitting next to me on my dresser. REAL LIFE! Lol!! Thanks for sharing this! ❤️

  15. This totally had me smiling throughout reading your post! So funny and so cute! Seriously, I relate to SO many of these photos haha! Love this post girl xo

  16. Okay, the family pictures are adorable! 90% of my blog pictures look exactly the same, so we are in the same boat!

    -xo, Azanique | http://www.lotsofsass.com

  17. Haha I love how real you were in this post babe and the real life vs Instagram shots are gold!! I am exactly the same and you should see the mess I create when I’m trying to shoot my flatlays! I think I’m slowly realising that not every photo on my Instagram feed needs to be perfect and just learning to appreciate the small things

    H x

  18. Love the honesty in this post girl!! Thanks for sharing!

    Kileen
    cute & little

  19. I loved this post! #momlife is my new motto because who has time for laundry, dishes, or anything else with little ones?

  20. Omg this is amazing LOL I can totally relate to this. My house is always a mess unless I’m 1) trying to shoot a flatlay (in which case I clear up that part of the house and make more mess elsewhere) or 2) my parents are coming over and they’re gonna judge me if I don’t clean up. LOL! xo, sharon of http://www.stylelullaby.com

    • missmarypowers says:

      Oh for sure, same here!! If people could see a little to the left or right of every flatlay, they’d see a giant mess haha!

  21. OH my goodness! I kept my tree up for too long too! But thats okay! I finally took it down but my house is still a mess..oops. haha

  22. This is hilarious friend! I was cracking up b/c this is so my life! Can’t wait to officially meet in REAL life soon!

  23. Haha! Right there with you, girl!

  24. I enjoy this post so much Mar! 😂I’m right there with you! Only I don’t have pretty pics to go along with all of the real life. And I need so much help picking out clothing!🤪

  25. You are my new favorite person on the internet ☺️

  26. Omg I love this soooo much! If only everyone knew how much time and effort gets put into all the photo ops and blog posts seriously! Love what you’re doing, keep up the great work 🙂

  27. I absolutely love this! Especially the family photo! With all the nonsense going around on line about “fakeness” this is seriously so needed for people to see that we are REAL people with REAL lives who also love REAL photos!

    xx,

    Lacey

Speak Your Mind

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.